Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2011 16:53 - ДА БЕШЕ МОР, ДА БЕШЕ ЧУМА, А ТО КОКОШИ ЗАРЕЗАН
Автор: ili4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1367 Коментари: 6 Гласове:
10

Последна промяна: 14.02.2011 20:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Тъй както бе толкова тихо, че се чуваше само блъскането на осите в комарника, се прови гласът на комшийката Нешка. Стенанието на пресекулки премина в членоразделна реч. Заредиха се вопли на майчице мила и мор, мор, Божке ле, Коцо, де си бре, ела, Светльоо?…

Отметнах хасения чаршаф и отворих прозореца. Гледам, Неша се щура по двора, наведе се, изправи се, пък току се хване я за главата, я за сърцето, и пак нарежда.

От пейката пред лятната кухня се надигна Коцо, нахлупи сламената шапка и се притече на жена си. Повдигна над глава едно пиле, оклюмало, след два метра – друго пиле, провесило крака. Тука-там – по пътя до курника, все предали Богу дух живинки.
Нешка заклефа по него, пък пак се провикна:

– Светльооо... Де го Светльо, бе, Коце? Де го детето? Усети ли го да излиза през вратника тоя следобед?

Коцо, саштисан от пилците, цъкна с език и се залута дълбоко по двора.

Вратата на горната къща проскръцна и се подаде рошавата глава на внука. Викна – спя, бабо, но не пристъпи напред. Тя не можеше да го види, за разлика от мене. Попитах го с рамене какво става, с изплезен език заимитирах измрелите птици. Светьо се изпъна балетно на пръсти, тръсна глава като умиращ лебед, запреплита крачоли и се заогъва – същинска мокра връв. Гледам и недоразбирам. А той надигна палец към устата, заклатушка се като Киро Пияндето и сетне клюмна глава с кривогледа гримаса. Чак тогава разбрах!


Комшийското дете
напи кокошките с вино
и цял следобед
се прави, че спи –
най-доброто.








Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. deleted-4udovi6teto - Топъл детски спомен.
14.02.2011 17:04
Къде е сега детството?
И дали днешните деца знаят как се крадат от полога пресни яйца?
Чу
цитирай
2. smile999 - Хихии, то като мен. Аз едно коте н...
14.02.2011 17:19
Хихии, то като мен.Аз едно коте напих,.Едни съседи гледаха много, ама много котки в двора си.А мама не даваше котка да припари в нашия двор.И аз, така...:-)))
цитирай
3. ili4e - Къде е сега детството? И дали д...
14.02.2011 19:17
4udovi6teto написа:
Къде е сега детството?
И дали днешните деца знаят как се крадат от полога пресни яйца?
Чу


всяко време си има детството, надявам се, че все още има деца, които могат да си откраднат пресни яйца от полога... Подсещаш ме за една друга история, но еще не вечер:-) Наздраве за Трифона!
цитирай
4. ili4e - Хихии, то като мен. Аз едно коте н...
14.02.2011 19:25
smile999 написа:
Хихии, то като мен.Аз едно коте напих,.Едни съседи гледаха много, ама много котки в двора си.А мама не даваше котка да припари в нашия двор.И аз, така...:-)))


Хехе:-) видях те, палавнице малка!:-)
цитирай
5. zefpet - :)))))))))
16.02.2011 14:52
А да сте хранили кокошките с джибри? Резултатът е поразително еднакъв с този, който си описала :))))))
Ееееееееех, хубаво бешеееееееее!!! Леле, колко щуротии сме правили!
Благодаря ти, че ме върна при щурите ми спомени, адашче!
цитирай
6. ili4e - А да сте хранили кокошките с джибри? ...
16.02.2011 15:02
zefpet написа:
А да сте хранили кокошките с джибри? Резултатът е поразително еднакъв с този, който си описала :))))))
Ееееееееех, хубаво бешеееееееее!!! Леле, колко щуротии сме правили!
Благодаря ти, че ме върна при щурите ми спомени, адашче!


:-))))) може и с джибри! Вие, момчетата, сте доста по-остроумни в експериментите:-)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ili4e
Категория: Други
Прочетен: 624302
Постинги: 308
Коментари: 2019
Гласове: 3218
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930