Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2011 15:59 - ПЕСЪЧИНКА ОТ ЗИМНИЯ БРЯГ
Автор: ili4e Категория: Поезия   
Прочетен: 3338 Коментари: 14 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Хващам дългия влак
и в тунел листопаден се нижа,
докато някой ден ослепеят стъклата от скреж.
Есента ще е знак, спомен – капка плашлива и рижа –
върху белите релси на първия снеговалеж.

Аз ще бъда красива
с дискретната матова брошка,
докато някой ден не потъне с мен в белия сняг.
Хубостта ще е праг на реката, немолеща прошка –
ще изчезна и аз – песъчинка от зимния бряг.



Тагове:   река,   влак,   есен,   бряг,   сняг,


Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. smile999 - Их, че си и ти. . . Днес ме натъжавате. ...
12.01.2011 16:07
Их, че си и ти...
Днес ме натъжавате.А може и от мрачното време да е.А така ми се иска да сте щастливи всички...
Чудесно стихотворение Или, което изобщо не ме учудва!:-)
цитирай
2. galenav - Красива лирика! Много красива!...
12.01.2011 16:08
Красива лирика! Много красива!
Поздравления, Или!
цитирай
3. ili4e - Их, че си и ти. . . Днес ме натъжавате. ...
12.01.2011 16:09
smile999 написа:
Их, че си и ти...
Днес ме натъжавате.А може и от мрачното време да е.А така ми се иска да сте щастливи всички...
Чудесно стихотворение Или, което изобщо не ме учудва!:-)


Усмивчице, успокой се, това е мнооооого старо стихотворение;-)
цитирай
4. ili4e - Красива лирика! Много красива!...
12.01.2011 16:13
galenav написа:
Красива лирика! Много красива!
Поздравления, Или!


Благодаря ти, Галена!
цитирай
5. petgen - Их, че си и ти. . . Днес ме натъжавате. ...
12.01.2011 16:18
ili4e написа:
smile999 написа:
Их, че си и ти...
Днес ме натъжавате.А може и от мрачното време да е.А така ми се иска да сте щастливи всички...
Чудесно стихотворение Или, което изобщо не ме учудва!:-)


Усмивчице, успокой се, това е мнооооого старо стихотворение;-)


АМИ то си личи, че е старо, а и си преписала от Илиана И., признай си:))) Щастие ти желая,ili4e!!!
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Да!
12.01.2011 16:20
Прекрасен постинг!
Поздравления за това малко изящество, Илиана!
Чу
цитирай
7. yotovava - като душица на примряло врабче,
12.01.2011 16:23
толкова хубаво и нежно!
Поздрав, Иличе :))))
Валя
цитирай
8. ili4e - Их, че си и ти. . . Днес ме натъжавате. ...
12.01.2011 16:26
petgen написа:
ili4e написа:
smile999 написа:
Их, че си и ти...
Днес ме натъжавате.А може и от мрачното време да е.А така ми се иска да сте щастливи всички...
Чудесно стихотворение Или, което изобщо не ме учудва!:-)


Усмивчице, успокой се, това е мнооооого старо стихотворение;-)


АМИ то си личи, че е старо, а и си преписала от Илиана И., признай си:))) Щастие ти желая,ili4e!!!


Признавам си, щото предпочитам в бележника двойка вместо единица :-)))
Благодаря, Генче! И на теб щастие желая от сърце!
цитирай
9. ili4e - Прекрасен постинг! Поздравл...
12.01.2011 16:27
4udovi6teto написа:
Прекрасен постинг!
Поздравления за това малко изящество, Илиана!
Чу


Благодаря, Чу!
цитирай
10. ili4e - толкова хубаво и нежно! Поздрав, ...
12.01.2011 16:27
yotovava написа:
толкова хубаво и нежно!
Поздрав, Иличе :))))
Валя


усмихна ме врабчето, Валя:-) Благодаря!
цитирай
11. bizcocho - Задращи ми под десния клепач. . . .
12.01.2011 18:43
Задращи ми под десния клепач....
цитирай
12. vesela85 - Прекрасен стих!!!
13.01.2011 00:25
Поздравления
цитирай
13. veselinvalev - ДВА СЕЗОНА ЗИМА
15.01.2011 16:11
Моя прочит на този твой поетичен шедьовър "ПЕСЪЧИНКА ОТ ЗИМНИЯ БРЯГ", Илиана, е в контекста на един друг твой поетичен шедовър "ЗИМНА СУТРИН". Публикуван през 2002 г. в Литернет:

http://liternet.bg/publish4/iilieva/zimna.htm

Тези две творби очертават едно магическо пространство на два сезона зима.

В "ЗИМНА СУТРИН" е красота на началото.

Невероятно нежна и девствена природна картина на пробуждането, която всъщност изгражда магията на истинската поезия - прави мига сътворено увековечен, ефирно безкраен. Безкраен като незабравима песен.

"В такива мигове денят е девствен -
без мисълта за гордост и голготи -
преди две стъпки да подхванат песен
и да се отпечатат като ноти."

В "ПЕСЪЧИНКА ОТ ЗИМНИЯ БРЯГ" е красотата на превръщането на края в безкрай.

Безкрай който метафоризира и метаморфоризира себе си от есенен влак в зимна река.
Безкрай в който изчезването оставя красотата си. Красотата изграждаща вечното движение на зимната река.

"Аз ще бъда красива
с дискретната матова брошка,
докато някой ден не потъне с мен в белия сняг.
Хубостта ще е праг на реката, немолеща прошка –
ще изчезна и аз – песъчинка от зимния бряг."

Красиво е човешкото пространство на мисълта в тези две творби.
Изящни са и отворените пространство и време между тези два сезона зима в свързаността на паралелния им прочит.
Написах всичко това за да кажа, че докосването до такава истинска поезия, каквато има в тези две творби ме прави смислен и щастлив. Безкрайно щастие в два сезона зима.
За което безкрайно благодаря, Илиана.
цитирай
14. ili4e - Моя прочит на този твой поетичен ...
15.01.2011 17:33
veselinvalev написа:
Моя прочит на този твой поетичен шедьовър "ПЕСЪЧИНКА ОТ ЗИМНИЯ БРЯГ", Илиана, е в контекста на един друг твой поетичен шедовър "ЗИМНА СУТРИН". Публикуван през 2002 г. в Литернет:

http://liternet.bg/publish4/iilieva/zimna.htm

Тези две творби очертават едно магическо пространство на два сезона зима.

В "ЗИМНА СУТРИН" е красота на началото.

Невероятно нежна и девствена природна картина на пробуждането, която всъщност изгражда магията на истинската поезия - прави мига сътворено увековечен, ефирно безкраен. Безкраен като незабравима песен.

"В такива мигове денят е девствен -
без мисълта за гордост и голготи -
преди две стъпки да подхванат песен
и да се отпечатат като ноти."

В "ПЕСЪЧИНКА ОТ ЗИМНИЯ БРЯГ" е красотата на превръщането на края в безкрай.

Безкрай който метафоризира и метаморфоризира себе си от есенен влак в зимна река.
Безкрай в който изчезването оставя красотата си. Красотата изграждаща вечното движение на зимната река.

"Аз ще бъда красива
с дискретната матова брошка,
докато някой ден не потъне с мен в белия сняг.
Хубостта ще е праг на реката, немолеща прошка –
ще изчезна и аз – песъчинка от зимния бряг."

Красиво е човешкото пространство на мисълта в тези две творби.
Изящни са и отворените пространство и време между тези два сезона зима в свързаността на паралелния им прочит.
Написах всичко това за да кажа, че докосването до такава истинска поезия, каквато има в тези две творби ме прави смислен и щастлив. Безкрайно щастие в два сезона зима.
За което безкрайно благодаря, Илиана.


Веселине, Вашият коментар за мен е дар - личен и на съдбата. Това е първият, направен от българин, и споделен с мен аналитичен размисъл върху мои стихотворения. Щастлива съм, че намирате елипсата на духовността и времето в тези две, наглед раздалечени песни. Това е вторият ми дар от Вас. Признавам Ви, че ще съхраня думите Ви и извън интернетното пространство, за да ме правят смислена и радостна в различните сезони на зимата. Благодаря от сърце, Веселине!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ili4e
Категория: Други
Прочетен: 624706
Постинги: 308
Коментари: 2019
Гласове: 3218
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930