Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2011 20:33 - ВРЕМЕТО Е НАШЕ
Автор: ili4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2546 Коментари: 22 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Цяла вечер слушам разправиите за всеобщото безпаричие. Всичко е пари, а пари за нищо няма. И си спомням какви времена бяха, когато бях на седемнадесет.

Зима, кучи студ, цепят се релсите на трамвай номер 4, който сега не минава. Но тогава дрънчеше покрай кино “Влайкова” и будеше безсънните старици на квартала. Ама че време беше! С вечерен час за учениците. До 21ч. А денят един такъв къъъс. След училище трябва да отида на драмсъстав – влече ме. Режисьорката (от Драгалевци) все нервна, амбициозна, като че ли ще играем в Народния театър. Взискателна. Но все пак стигнахме до сцената на читалището в Горубляне. Етюди до световъртеж. Цигари. Да, свободни цигари зад мантията на Мелпомена. И пак – пластика, грация, силата на театралната пауза, седем интонации от едно гърло… До полунощ. На нея и през ум не й минаваше за нашия вечерен час.
Часът е отвън. Изкуството е вечно.

Все пак имаше край, след който тръгвах да се прибирам по пустата улица, където шареха нощем бодри дедици с ленти на ръката и надпис “ОФ”.
ОФ – не, това не бе досада. Цял Отечествен Фронт! Той бдеше за реда и морала на модерния юноша. Никога сегашната младеж не е като нашата, затова трябва да се направлява. И точно тази бдителност ме преследваше след всяка репетиция в самодейния театър. Страх си ме беше? Не от кучета. Тогава кучета нямаше да се шляят. Много гледах безпроблемно да се размина с ОФ.

Една вечер ми се паднаха на тротоара. Добре, че съм далекогледа, та ги съзрях първа. Захлупих си шапката по най-идиотския начин, изкривих физиономия леко надясно, преметнах ленената си торба като овчарчето Калитко и закуцах с левия крак – бавно, протяжно, мъчително. И колкото повече се приближаваха двамата пазители, толкова по-криво и нещастно се влачех, но сърчицето ми биеше в гърлото. Като се изравних с тях, на разминаване хората се спряха, зацъкаха с език, може би и поклатиха глави, но нямаше как да видя. Щом обаче се отдалечих на достатъчно, според тях, разстояние, чух зад гърба си:
- Горкото…

Домъчня ми, че съм ги преметнала, но трябваше да давам напред. Бях пресрочила вечерния час с цели 3 часа. А още се правех на артистка. 



Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. deleted-4udovi6teto - Помня го този драматичен състав!
06.02.2011 21:39
И теб помня - момиченце с щръкнали плитчици!
Чудесен спомен!
Чу
цитирай
2. ili4e - И теб помня - момиченце с щръкнали ...
06.02.2011 21:44
4udovi6teto написа:
И теб помня - момиченце с щръкнали плитчици!
Чудесен спомен!
Чу


Радвам се, че не съм сама в спомена. Благодаря ти, Чу!
цитирай
3. kalin8 - Поздравления и от мен !
06.02.2011 21:49
Хареса ми!
Б.
цитирай
4. ili4e - Хареса ми! Б. Благодаря ти!
06.02.2011 21:55
kalin8 написа:
Хареса ми!
Б.


Благодаря ти!
цитирай
5. smile999 - Хитруша такава. . . а на мен казваш, ...
06.02.2011 22:11
Хитруша такава...а на мен казваш, че съм била палава?!;-)))
Много ми харесват твоите разказчета Или!Връщат ме много назад, там в най-чистата част от живота, където нямаше завист и злоба...или не сме я виждали, защото не сме я познавали.
Топли поздрави за теб добра душицо!:-)
цитирай
6. bizcocho - Ако бе те видяла режисьорката, щеше ...
07.02.2011 04:40
Ако бе те видяла режисьорката, щеше да си радост за очите и', че перфектно си изиграла ролята си. Като чета как си го описала, си радост за читателите!
цитирай
7. ili4e - Хитруша такава. . . а на мен казваш, ...
07.02.2011 07:53
smile999 написа:
Хитруша такава...а на мен казваш, че съм била палава?!;-)))
Много ми харесват твоите разказчета Или!Връщат ме много назад, там в най-чистата част от живота, където нямаше завист и злоба...или не сме я виждали, защото не сме я познавали.
Топли поздрави за теб добра душицо!:-)


Драго ми е, че се срещаме не само днес, но и назад във времето:-) Хубава седмица, Усмивчице! Благодаря!
цитирай
8. ili4e - Ако бе те видяла режисьорката, щеше ...
07.02.2011 07:54
bizcocho написа:
Ако бе те видяла режисьорката, щеше да си радост за очите и', че перфектно си изиграла ролята си. Като чета как си го описала, си радост за читателите!


Дано е приятно и да носи радост:-) За мен новата седмица започва с една прекрасна книжка:-) Благодаря ти!
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - И теб помня - момиченце с щръкнали ...
07.02.2011 10:34
ili4e написа:
4udovi6teto написа:
И теб помня - момиченце с щръкнали плитчици!
Чудесен спомен!
Чу


Радвам се, че не съм сама в спомена. Благодаря ти, Чу!

Помня още, че на теб все ти даваха главната роля, а аз още съм четвъртата тръстика вляво... :-)))
Чу
цитирай
10. ili4e - И теб помня - момиченце с щръкнали ...
07.02.2011 10:45
4udovi6teto написа:
ili4e написа:
4udovi6teto написа:
И теб помня - момиченце с щръкнали плитчици!
Чудесен спомен!
Чу


Радвам се, че не съм сама в спомена. Благодаря ти, Чу!

Помня още, че на теб все ти даваха главната роля, а аз още съм четвъртата тръстика вляво... :-)))
Чу


Е, сега сме квит:-) Аз съм тръстиката вдясно:-)))
цитирай
11. deleted-4udovi6teto - И теб помня - момиченце с щръкнали ...
07.02.2011 11:15
ili4e написа:
4udovi6teto написа:
ili4e написа:
4udovi6teto написа:
И теб помня - момиченце с щръкнали плитчици!
Чудесен спомен!
Чу


Радвам се, че не съм сама в спомена. Благодаря ти, Чу!

Помня още, че на теб все ти даваха главната роля, а аз още съм четвъртата тръстика вляво... :-)))
Чу


Е, сега сме квит:-) Аз съм тръстиката вдясно:-)))

На мен пак ми се падна да играя умрелия лебед... :-)))
Чу
цитирай
12. ili4e - И теб помня - момиченце с щръкнали ...
07.02.2011 11:32
4udovi6teto написа:
ili4e написа:
4udovi6teto написа:
ili4e написа:
4udovi6teto написа:
И теб помня - момиченце с щръкнали плитчици!
Чудесен спомен!
Чу


Радвам се, че не съм сама в спомена. Благодаря ти, Чу!

Помня още, че на теб все ти даваха главната роля, а аз още съм четвъртата тръстика вляво... :-)))
Чу


Е, сега сме квит:-) Аз съм тръстиката вдясно:-)))

На мен пак ми се падна да играя умрелия лебед... :-)))
Чу


:-)))
цитирай
13. smile999 - Я слизайте от сцената, че ви измр...
07.02.2011 12:24
Я слизайте от сцената, че ви измръзнаха дупенцата от студ!:-)))
цитирай
14. demonwind - ОФ, ех, това ОФ ;)))
07.02.2011 12:31
Едно време отрядниците от ОФ-то - гадни дядки, до един доносници и отрепки, събираха населението по избори - може мама и тати да правят любов по това време, обаче щом от ОФ-то звъннат, беж на избори! Дебнеха ни по улиците дали сме "прилични" и "послушни" - иначе при кварталния и там бой с пръчки. Аз бях по средата - нито от най-добрите, но нито и от най-лошите. Така съм си и сега - по средата. А "най-лошите", които бяха редовни посетители на участъка, сега си купуват през месец я Мерцедес S-класа, я Порше, я Ферари, я нещо друго лъскаво... И живеят в къщи с басейни из Бояна и Драгалевци. Е, не живеят и дълго, но нали едно време един дълъг шоумен беше казал, че "добрите момчета отиват в Рая, а лошите - където си поискат"...
цитирай
15. ili4e - Я слизайте от сцената, че ви измр...
07.02.2011 12:42
smile999 написа:
Я слизайте от сцената, че ви измръзнаха дупенцата от студ!:-)))


Слизаме:-) За рекламна пауза:-)
цитирай
16. ili4e - Едно време отрядниците от ОФ-то - ...
07.02.2011 12:46
demonwind написа:
Едно време отрядниците от ОФ-то - гадни дядки, до един доносници и отрепки, събираха населението по избори - може мама и тати да правят любов по това време, обаче щом от ОФ-то звъннат, беж на избори! Дебнеха ни по улиците дали сме "прилични" и "послушни" - иначе при кварталния и там бой с пръчки. Аз бях по средата - нито от най-добрите, но нито и от най-лошите. Така съм си и сега - по средата. А "най-лошите", които бяха редовни посетители на участъка, сега си купуват през месец я Мерцедес S-класа, я Порше, я Ферари, я нещо друго лъскаво... И живеят в къщи с басейни из Бояна и Драгалевци. Е, не живеят и дълго, но нали едно време един дълъг шоумен беше казал, че "добрите момчета отиват в Рая, а лошите - където си поискат"...


Абе моите дядки не бяха гадни - имала съм късмет, пък и ще сбъркаме, ако слагаме всички под един знаменател:-) Да, някои се постараха доста, за да сме склонни към обобщения. Да сме живи и здрави да преживеем настоящето време!
Благодаря за прочита!
цитирай
17. lubara - Поздрави, ili4e!
07.02.2011 14:05
Нещо подобно.
- Брадат социализъм -
Роден съм преди доста години. Винаги съм вярвал, че моят дядо и баща са честни и справедливи хора, които са се борили за онзи строй. И съм се гордял със това.
Сега ще ви разкажа една история, която звучи невероятно, но си е едната истина. През цялото си следване и до днес съм с брада, преди 30 години черна, сега бяла. Беше 8-ми септември 1974 година. С моя приятел от института Графа надвечер вървяхме по “Стамболийски”, когато ни спряха някакви отрядници. Къде са ви документите, кратка проверка и ни вкараха в районния клуб. Ние им се изрепчихме, те ни заплашиха, че ще ни опандизят. Не можем да се движим така -с брада аз, Графа с дълга коса. И извикаха някаква Уазка. Стовариха ни на “Констадин Величков” в шесто управление. Баща ми служеше тогава в това районно към управлението на Противопожарната охрана-бе подполковник. И дежурният офицер ни попита къде работят родителите ни.
Моят отговор много, ама много го смути. Аз не му казах нито чина, нито длъжността, но по лицето му се изписа ужас. Да не би да са докарали сина на някоя голяма клечка. Как ще се оправят после. Стана много внимателен и дори ни посъветва приятелски, че ще сме по-хубави ако се пострижем и обръснем.

Е, това ако не се казва брадат социализъм, здраве му кажи.


07.2006 Любомир Николов
цитирай
18. smile999 - Мен, едно време, когато бях на 19 ме ...
07.02.2011 14:29
Мен, едно време, когато бях на 19 ме задържаха цяла нощ по полициите на Витоша, и после в София, за две чаши.Бяхме на ресторант и ни хванаха.В полицията не ядох бой, но видях как биха едно момче, което живяло без брак, значи незаконно с приятелката си.Пребиха го, лежеше на земята без да мърда накрая.Знам ли, може би, това ме е накарало да стана човек.Нещо е преобърнало в мен.
Лошото е, че от тях не ядох бой, обаче, когато се прибрах във Варна, боя беше неизбежен...от мама, разбира се!;-)))
Абе Или, какво става с мен, след прочит на твой пост, пиша едни големи коментари, необичайно за мен.По-добре да взема да се пробвам в прозата.:-)))
цитирай
19. ili4e - Мен, едно време, когато бях на 19 ме ...
07.02.2011 14:50
smile999 написа:
Мен, едно време, когато бях на 19 ме задържаха цяла нощ по полициите на Витоша, и после в София, за две чаши.Бяхме на ресторант и ни хванаха.В полицията не ядох бой, но видях как биха едно момче, което живяло без брак, значи незаконно с приятелката си.Пребиха го, лежеше на земята без да мърда накрая.Знам ли, може би, това ме е накарало да стана човек.Нещо е преобърнало в мен.
Лошото е, че от тях не ядох бой, обаче, когато се прибрах във Варна, боя беше неизбежен...от мама, разбира се!;-)))
Абе Или, какво става с мен, след прочит на твой пост, пиша едни големи коментари, необичайно за мен.По-добре да взема да се пробвам в прозата.:-)))


Усмивчице, давай нататъка? Пишеш големи коментари, защото те "налягат" спомени. Нормално?:-) Строго ни държаха някога, може би затова не се изчовърнахме.
цитирай
20. ili4e - Нещо подобно. - Брадат социализъм ...
07.02.2011 14:58
lubara написа:
Нещо подобно.
- Брадат социализъм -
Роден съм преди доста години. Винаги съм вярвал, че моят дядо и баща са честни и справедливи хора, които са се борили за онзи строй. И съм се гордял със това.
Сега ще ви разкажа една история, която звучи невероятно, но си е едната истина. През цялото си следване и до днес съм с брада, преди 30 години черна, сега бяла. Беше 8-ми септември 1974 година. С моя приятел от института Графа надвечер вървяхме по “Стамболийски”, когато ни спряха някакви отрядници. Къде са ви документите, кратка проверка и ни вкараха в районния клуб. Ние им се изрепчихме, те ни заплашиха, че ще ни опандизят. Не можем да се движим така -с брада аз, Графа с дълга коса. И извикаха някаква Уазка. Стовариха ни на “Констадин Величков” в шесто управление. Баща ми служеше тогава в това районно към управлението на Противопожарната охрана-бе подполковник. И дежурният офицер ни попита къде работят родителите ни.
Моят отговор много, ама много го смути. Аз не му казах нито чина, нито длъжността, но по лицето му се изписа ужас. Да не би да са докарали сина на някоя голяма клечка. Как ще се оправят после. Стана много внимателен и дори ни посъветва приятелски, че ще сме по-хубави ако се пострижем и обръснем.

Е, това ако не се казва брадат социализъм, здраве му кажи.


07.2006 Любомир Николов


Хареса ми определението за брадатия социализъм:-) Абе, страдаха момчетата, че трябва да са бръснати, лъснати и подстригани. Не е лесно да си различен, "друг". Но като се замислиш,"другостта" коства борбеност по всяко и във всяко време. Днес пък младежите предимно се стрижат късо, бръснат си главите чак, без да ги чака родната казарма. Сигурно пак някакви "знаци" ни дават, но от свобода и работа не ни остава много време да ги "прочетем"...
цитирай
21. galenav - Помня го и аз това време...
07.02.2011 15:52
Как хубаво разказваш! Хем тъжничко ми стана, хем тосталгично - довя ми аромати и вълнение от крехката граница между детството и младостта...Странно ми стана...наистина ли е било това и хубаво, и цветно, и вълнуващио, и абсурдно време...Сетих се пък аз за едни "летящи тройки" - май и те изпълняваха някаква такава опазваща подрастващото поколение роля...
Много хубаво разказваш, много.
цитирай
22. ili4e - Как хубаво разказваш! Хем тъжничко ...
07.02.2011 16:13
galenav написа:
Как хубаво разказваш! Хем тъжничко ми стана, хем тосталгично - довя ми аромати и вълнение от крехката граница между детството и младостта...Странно ми стана...наистина ли е било това и хубаво, и цветно, и вълнуващио, и абсурдно време...Сетих се пък аз за едни "летящи тройки" - май и те изпълняваха някаква такава опазваща подрастващото поколение роля...
Много хубаво разказваш, много.


Благодаря ти, Гал! Понятието "летящи тройки" е далеч по-поетично от "отрядници":-)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ili4e
Категория: Други
Прочетен: 624996
Постинги: 308
Коментари: 2019
Гласове: 3218
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930